במשרד הביתי: עבודה מהבית, ביטוח דירה ומה שביניהם

במשרד הביתי: עבודה מהבית, ביטוח דירה ומה שביניהם
קרדיט לתמונה: Shutterstock

נראה שמה שלא עשה שוק העבודה בישראל עד כה עשה נגיף אחד קטן, שברגע אחד הביא מאות אלפי ישראלים לעבוד מהבית. לצד היתרונות והחסרונות שבעבודה זו, ישנו גם עניין חשוב לא פחות והוא ביטוח הדירה. מה הוא מכסה במקרה זה? הישארו איתנו.

זאב נחמנזון

ישנם כאלו ש"לוקחים את העבודה איתם הביתה" – לעיתים מכורח הנסיבות, לעתים מחריצות ולפעמים סתם משיעמום, אך בכל מקרה אין מדובר בעניין שהיה נפוץ, עד לאחרונה. 

התפשטותה של מגפת הקורונה שינתה רבות את פניו של שוק העבודה בישראל והביאה להתפתחותם של דפוסי עבודה חדשים. הבולט מביניהם הוא המעבר לעבודה מהבית, שעד לא מזמן הייתה בעיקר נחלתם של עצמאים, פרילנסרים ויזמים בתחילת דרכם. כעת, הפכה עבודה זו גם לשגרת חייהם של מאות אלפי שכירים, שהונחו לעבוד בתנאים החדשים. 

במקביל לכך, החלו רבים אשר איבדו את מקום עבודתם או הוצאו לחל"ת לעשות הסבה מקצועית שתכלול מתן שירותים אותם יהיה ניתן לספק גם מהבית כדוגמת בישול, שירותי חשבונאות, עיצוב, תכנות ועוד. מצב חדש זה בו הפך הבית גם למשרד, מביא עמו יתרונות, חסרונות וסוגיות חדשות, אליהם יש להסתגל ולהתרגל ובהתאם לכך – להיערך לסגנון החיים החדש. 

יחד עם זאת, בכל הנוגע לביטוח הדירה, עולים סימני שאלה רבים כמו מה צפוי לכסות הביטוח במקרה של עבודה מהבית? לאילו סכנות חשופים השוכרים ובעלי הדירות? ומה באחריות השוכרים במקרה שכזה? התשובות לפניכם. 

ארבע קירות, ביטוח אחד

בין אם הנכם מתגוררים בדירה קטנה ושכורה בדרום תל אביב בה הסלון והמטבח צמודים זה לזה, ובין אם בכזו גדולה יותר בכל עיר אחרת בארץ – עליכם לוודא כי ברשותכם ביטוח דירה מתאים, הכולל גם ביטוח צד ג'. 

למען הסדר הטוב, קיימים שני סוגי ביטוח דירה עיקריים: הראשון הוא ביטוח מבנה, המכסה למעשה נזקים לתשתיות ולדירה עצמה כמו צנרת, חשמל, שברים בקירות, חלונות, תעלות מיזוג וכד'. השני הוא ביטוח תכולה המתייחס לפריטים, למוצרי החשמל ולריהוט בה. ביטוח צד ג' לעומת זאת פירושו ביטוח המכסה נזקים הנגרמים לאדם, מבנה או רכוש שאינם מתגוררים או מהווים חלק מהדירה המבוטחת. כך למשל אם בדירת המבוטח קיימת נזילה שמחלחלת לדירת השכן המתגורר תחתיו וגורמת לו נזק לקיר – ביטוח צד ג' צפוי לכסות זאת. יחד עם זאת, לא קיים כיסוי ספציפי לנזק הנגרם כתוצאה מעבודה מהבית וחשוב להבין זאת אך עדיין, מומלץ לדאוג לבטח את דירתכם בלפחות אחד מבין השניים כדי להיות מוגנים עד כמה שאפשר. 

טעונת עבודה

אם חלילה הכנתם לעצמכם כוס קפה חמה במשרד והוא נשפך עליכם – הכוויה הזו יכולה להיחשב כתאונת עבודה אך מה יקרה אם תקבלו כוויה זו בעודכם עובדים מהבית?

אל סוגייה מורכבת זו נכנסת פוליסת הביטוח. ברמת העקרון, אם אתם שכירים המונחים לעבוד מביתכם ונפגעתם במהלך העבודה, צפוי הדבר להיחשב כתאונת עבודה אך תידרשו להוכיח את המקרה וכאן העניין עשוי להסתבך. אם אתם עצמאים או פרילנסרים ולא עדכנתם את חברת הביטוח שברשותכם כי עסקכם הוא מהבית, או לחלופין לא הוספתם נספח ייעודי לפוליסת הביטוח, כל נזק פיזי לכם ואף לציוד העבודה שברשותכם לא יכוסה. בביטוח שמקיף גם עבודה מהבית, וכולל גם כיסוי במקרה של גניבת הציוד סביר מאוד להניח כי תהיה פרמיה נוספת, וברוב הפעמים היא בהחלט מצדיקה זאת.

נשכור ולא נשכח

לכל פוליסת ביטוח ישנם תנאים מוגדרים, סעיפים והגבלות שונות וכמוה גם זו של ביטוח דירה. ככל שמדובר בביטוח תכולה, חובה על המבוטח לפרט מהם הפריטים עליהם חל הכיסוי ועל פי ערכם ייקבע מחיר הפוליסה. אם מחשבכם הפרטי משמש אתכם לצרכי העבודה – עליכם לציין זאת מראש, ואם הנכם מחזיקים במלאי כלשהו של מוצרים בדירה, שיכולים להיפגם או להיגנב זכרו לבטחם. 

במצב בו הדירה בה אתם עובדים שכורה, תאמו את כל עניין הביטוח עם בעלי הדירה, שכן יתכן שכבעליה הם כבר דאגו לבטחה ויוכלו להנות מהנחה או ממחיר טוב יותר. אם אינם מוכנים לבטחה על חשבונם, נסו להגיע עימם להסדר ואם לא עולה בידכם – תמיד תוכלו לבטח את המטלטלין שלכם בעצמכם.

לסיכום, ביטוח דירה – בין אם כזו שבבעלותכם ובין אם כזו שכורה, חשוב במיוחד בימים אלו בהם השהייה בבית ממושכת. אם אתם גם עובדים ממנו, וודאו שברשותכם פוליסה מתאימה המכסה מפני נזקים וסיכונים שעלולים להתרחש בו וכן את זכויותיכם השונות מול המעסיק. עבודה נעימה ובטוחה.   

מאמרים נוספים
החברה הסקוטית משיקה שני יינות חדשים כשרים לפסח - לבן ואדום של המותג שאטו לה ברטראנדס מצרפת
לקראת חג הפסח, הסקוטית מבית ישרקו, משיקה 2 יינות חדשים...
השקה לפסח: המותג LG משיק בישראל לקראת פסח את ה LG WashTower החדשני שהינו "מגדל כביסה" - מוצר אחד המשלב מכונת כביסה ומייבש כביסה
המותג LG משיק בישראל לרגל חג הפסח:  'מגדל כביסה': LG...
סקצ'רס משיקים לאביב את הטרנד החם: סניקרס בגוון ניוד אופנתי
הטרנד החם של אביב 2024- גווני ניוד מותג הספורט והלייף סטייל...
רשת זגה פינות אוכל והמותג זגה מיקס משיקים: פתרונות אירוח חכמים לחג
לקראת חג הפסח, רשת ZAGA פינות אוכל והמותג ZAGAMIX מציעים...
עו"ד לירושה – מיהו?
לא אחת בחיינו אנחנו שומעים על עורך דין לענייני ירושה...
שילוח בינלאומי: חשיבות שכירת שירותי המומחים בתחום
בעלי עסקים ואנשים פרטיים רבים עוסקים היום יותר ויותר בסחר...
קורס נאמן בטיחות
בטיחות במקום העבודה הינה בעלת חשיבות עליונה לכל ארגון, במיוחד...
חומר לניקוי ריפוד
המדריך השלם למוצרי טיפוח וניקוי ריפודים ברכב
מוצרי טיפוח לרכב הם השקעה חכמה עבור כל בעל רכב...
הרהיטים שגם אתם רוצים שיהיו לכם במשרד
בכל פעם כשאתם נכנסים למשרד שלכם אתם מביטים ימינה ושמאלה...
טנדיר - לבשל בצורה עתיקה
אתם מחפשים את הדרך שתכניס למטבח שלכם עניין? רוצים לבשל...
דילוג לתוכן