איך למנוע נשירת שיער אצל נשים – 10 פתרונות טבעיים

איך למנוע נשירת שיער אצל נשים – 10 פתרונות טבעיים
קרדיט: Freepik

כל מי שסובלת מקו שיער נסוג או דליל רוצה מן הסתם לדעת איך למנוע נשירת שיער אצל נשים. לפניכן 10 פתרונות טבעיים שכבר שיפרו את המראה של נשים רבות:

1. שמפו טבעי

השמפואים הסינטטיים מכילים חומרים כימיים שעלולים להחליש את השערות. שמפו טבעי שכולל תמציות צמחי מרפא, ויטמינים, מינרלים ונוגדי חמצון עוזר לשיער להיות בריא יותר.

2. תדירות חפיפה פחות גבוהה

המלצה נוספת לגבי החפיפה של השיער היא להסתפק בפעמיים או שלוש בשבוע. כשהשיער נקי אין צורך לחפוף אותו, ועוד המלצה היא לשטוף את השמפו במים קרירים או פושרים ולא חמים.

3. ספורט

פעילות גופנית באופן כללי תורמת לזרימת דם מיטבית לגוף, ועל כן גם לקרקפת. ישנם גם תרגילים שמיועדים ספציפית למניעת נשירת שיער – למשל לשכב על מזרון ולהרים את הרגליים. תרגיל זה מזרים כמות גדולה יותר של דם אל הקרקפת ותורם לתהליכי צמיחה של שערות חדשות.

4. עיסוי הקרקפת עם שמן אתרי

בין השמנים המומלצים: רוזמרין שמגביר את זרימת הדם אל כלי הדם שבקרקפת (לא מומלץ לנשים שסובלות מלחץ דם גבוה), לבנדר (שמונע נשירה וגם תורם לבריאות הקרקפת) ולמון גראס (שנלחם בקשקשים שמובילים לגרד ונשירה).

השיטה היא לערבב 3-4 טיפות של השמן האתרי עם שתי כפות של שמן בסיס (למשל שמן קוקוס), למרוח על הקרקפת ובפרט באזורים שמהם יש נשירה מוגברת בתנועות עיסוי עדינות, להמתין כחצי שעה ואז לחפוף עם שמפו ולשטוף.

5. תה ירוק

תשובה נוספת לשאלה איך למנוע נשירת שיער היא תה ירוק. תה זה מכיל שפע נוגדי חמצון ואלה הופכים את הדם לנקי מרעלים – כך שזקיקי השערות מקבלים את חומרי ההזנה החיוניים להם בלי תוספות מזיקות.

6. אבוקדו

הירק הפופולרי מכיל כמות גדולה של ויטמין E, שמהווה גם הוא נוגד חמצון אפקטיבי.

7. זרעי פשתן

זרעי הפשתן עשירים מאוד באומגה 3 – חומצת שומן שמפחיתה קשקשים ומחזקת את שורשי השערות. ניתן לשלב את הזרעים, שיש בהם גם חלבון, ויטמינים (B, C, E ו-K) ומינרלים (סידן, אשלגן, מגנזיום, סלניום ועוד), בסלטי ירקות ופירות, בשייקים וכתוספת ליוגורטים. לחצו למידע נוסף אודות מחסור במגנזיום

8. תוספים

ישנם תוספים ייעודיים לשערות בריאות יותר ולעצירת נשירה עודפת. תוספים אלה מבוססים על חומצות אמינו חיוניות וכוללים גם ויטמינים ומינרלים חשובים לבריאות השיער.

9. איך למנוע נשירת שיער בגלל מתח נפשי?

אחד הגורמים לנשירה הוא מתח. כדאי לזהות את מקורות המתח, ולמצוא דרכים אפקטיביות לפוגג אותו – ספורט, מוזיקה, תחביבים, דמיון מודרך, מדיטציות ועוד.

10. תזונה מאוזנת

תזונה שכוללת את כל הוויטמינים והמינרלים החיוניים, ומצד שני לא מייצרת בגוף רדיקלים חופשיים, תשפר גם היא באופן משמעותי וטבעי את מצב השיער.

מאמרים נוספים
על כתמת בשיער כבר שמעתם? הקיץ בפתח וזה הזמן לנטרל את 'הכתמת' (פיגמנט כתום) בשיער! טיפים ועצות להגנה על השיער מפני כתמת בשיער כיצד זה קורה? מה הקשר בין מתכות לבין מראה צבע השיער וכיצד להימנע מהתופעה?
נשים רבות סובלות מ"כתמת" (פיגמנט כתום בשיער) בעיקר לאחר צביעת...
מותג האיפור והטיפוח SACARA משיק: סדרת מסקרות צבעוניות לריסים ב- 6 צבעים אופנתיים ונוצצים
מותג האיפור והטיפוח SACARA משיק סדרת מסקרות צבעוניות לריסים נוצצים....
מייבש השיער החדש של דייסון בהופעת בכורה בתערוכת האופנה Chloé בפריז
גארי גיל מציג לוק חדש בעזרת מייבש השיער Supersonic r™...
השקה פורימית: הזמרת אנה זק עם בכירי סאקרה ומליסרון משיקים חנות קונספט לחג פורים
שלשום בצהריים (4.3) הגיעו כוכבי רשת, מובילי דעת קהל, ובכירי...
יום המתולתלות שמח! לכבוד יום התלתלים הישראלי המתקיים ב 3 במרץ, מומחי השיער של Dyson מעניקים טיפים והמלצות שכל מתולתלת צריכה להכיר
שימוש בחום קיצוני? זה עלול לפגוע בקרקפת חום גבוה יכול להשפיע...
מותג האיפור הבינלאומי מייבלין ניו-יורק מרחיב את סדרת השפתונים Super Stay Vinyl Ink ומשיק את Pinks Vinyl Ink - שלושה גוונים ורודים: ורוד בזוקה, ורוד דובדבן וורוד אדמדם
עמידים עד 16 שעות! עם גימור מבריק ותחושת לחות מותג האיפור...
Valentine's Day
יום האהבה זהו יום בו אנו רוצים להראות ליקירינו כמה...
לרגל חג האילנות: כל מה שצריך לדעת על האדמה, הטבע וכיצד הוא משפיע על עור הפנים שלנו
הכל מתחיל באדמה. האדמה היא הגיבורה הראשית של הגן בו...
צמוד ללב: רשת SACARA נרתמת למאבק להחזרת כל החטופים הביתה ולציון 100 ימים בשבי בעזה וכאות תמיכה בבני משפחותיהם משיקה: רצועת שרוך בצבע צהוב המשמשת נשיאה לטלפון משולבת תליון לב הנושא את הכיתוב: BRING THEM HOME NOW
כל הרווחים - קודש למטה משפחות החטופים מאז המתקפה הרצחנית של...
רשת SACARA משיקה קולקציית ליפגלוסים רחבה בגימור מבריק
רשת SACARA משיקה קולקציית ליפגלוסים חדשה, המתאפיינת בגימור מבריק וכוללת...
דילוג לתוכן